امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 24 May , 2019
امروز : جمعه, ۳ خرداد , ۱۳۹۸ - 20 رمضان 1440
شناسه خبر : 3875
  پرینتخانه » آخرین اخبار, جامعه تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ | 171 بازدید | ارسال توسط :

راهکار جلوگیری از وضعیت بحرانی در پی افزایش مهاجرت ها به رشت

هادی‌زاده ادامه داد: اصلاح هندسی معابر و تقاطع‌ها یکی از اصلی‌ترین کارهای مدیریت ایمنی و مهندسی ترافیک است. اصلاح و یا ایجاد جزایر راست گرد، جداکننده‌های وسط معبر، پیاده‌روها، محیط و شعاع میادین، حذف و یا تغییر جهت های حرکتی در گره‌ها و… از جمله فعالیت های این مدیریت در بخش مذکور است.

راهکار جلوگیری از وضعیت بحرانی در پی افزایش مهاجرت ها به رشت

راه گیلان: مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت گفت: با توجه به افزایش جمعیت و مهاجرت از استان های غربی و جنوبی به استان گیلان باید به کمک نگرش جدید حمل و نقل در دنیا به جای ایجاد معابر جدید به کمک ارتقا حمل و نقل عمومی، افزایش دسترسی بدون افزایش جابه جایی، ترغیب حمل و نقل غیرموتوری و… ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان، حسن هادی‌زاده، امروز در بازدید از اجرای اصلاح هندسی در سطح شهر رشت گفت: از جمله اساسی ترین مسایل در حوزه حمل و نقل اصلاح هندسی معابر، میادین و تقاطع های سطح شهر است.

وی افزود: با توجه به این که بسیاری از معابر و تقاطع های شهر که در سال های بسیار دور احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته با اصول مهندسی راه و ترافیک تطابق نداشته و یا برای حجم ترافیک کنونی پیش بینی نشده است، با افزایش جمعیت و تعداد وسایل نقلیه و هم چنین سفرهای درون شهری معابر مذکور پاسخگوی سیستم شهری نیست.

هادی‌زاده ادامه داد: با توجه به این که امروزه سیستم‌های حمل و نقل در شهرها به صورت یکپارچه مورد بررسی قرار می گیرد و نابسامانی حمل و نقلی در نقطه‌ای از شهر می‌تواند بر دیگر معابر و بخش‌های ترافیکی نیز اثر بگذارد، نیاز به اصلاح هندسی به طور جدی احساس می شود.

وی تصریح کرد:  باید توجه کرد که اصلاح های مذکور با بازگشایی معابر جدید بر اساس طرح های تفصیلی که سند بالادستی محسوب می‌شود منافاتی نداشته و این موضوع باید به صورت موازی و در کنار هم پیش روند. حتی می توان گفت معابر جدیدی که با هزینه بسیار بالای تملک و احداث ایجاد می شوند در صورتی که معابر و گره های قبلی به شکل صحیح عمل نکنند، کارایی بهینه خود را نخواهد داشت.

هادی‌زاده ادامه داد: اصلاح هندسی معابر و تقاطع‌ها یکی از اصلی‌ترین کارهای مدیریت ایمنی و مهندسی ترافیک است. اصلاح و یا ایجاد جزایر راست گرد، جداکننده‌های وسط معبر، پیاده‌روها، محیط و شعاع میادین، حذف و یا تغییر جهت های حرکتی در گره‌ها و… از جمله فعالیت های این مدیریت در بخش مذکور است.

وی در ادامه افزود: جهت کلیه تغییرات ابتدا وضعیت میدانی و معارضات توسط مشاور برداشت شده و پس از بررسی های دقیق و پیاده سازی طرح های مورد نظر در صورت نیاز شبیه‌سازی نیز انجام می‌گیرد و در مرحله بعد، پس از بررسی‌ها و مباحث فنی در صورت تایید به پیمانکار جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت گفت: اصلاح هندسی میدان مصلی، ایجاد جداکننده وسط خیابان طالقانی، تغییر وضعیت حرکتی در میدان بسیج و تقاطع خیابانهای استقامت و بزرگراه شهید بهشتی، ایجاد وضعیت جدید ترافیکی در میادین گاز و توحید و غزنوی، دور برگردان های ابتدای خیابان لاکانی، رودباری و سردار جنگل و… نمونه‌ای از فعالیت هایی است که در سال جاری انجام شده است.

وی تصریح کرد: در کنار کلیه فعالیت های فوق با توجه به افزایش جمعیت و مهاجرت از استان های غربی و جنوبی به استان گیلان و جلوگیری از ایجاد وضعیت فوق بحرانی که در شهرهایی مانند تهران، اصفهان، مشهد به وجود آمده است به کمک نگرش جدید حمل ونقل در دنیا و کشور مبنی بر این که به جای ایجاد معابر جدید به کمک ارتقا حمل و نقل عمومی، افزایش دسترسی بدون افزایش جابه جایی، ترغیب حمل و نقل غیرموتوری و… ایجاد کرد.

|
کلید واژه ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.